Oamenii au un sistem vizual care colectează semnalele luminoase şi le retransmite la creier, dar ochii sunt sensibili doar la o mică porţiune din spectrul de lumină , nereușind să vadă în afara domeniului de lumină numit “vizibilă”.
Printre multitudinea de activități senzoriale în care lumina și fenomenelor luminii pot explorate prin gama „clasică” a luminii vizibile ( spectrul optic), care poate fi împărțită în culori, copiii din grupa reggio explorează lumina și prin spectrul invizibil.
Prin intermediul acestor activități senzoriale copiii învață care sunt diferențele dintre materialele fluorescente, fosforescente și luminiscente. Folosind o lanternă/ lampă cu ultraviolete și materiale fluorescente sau articole de uz casnic, cum ar fi vitamine și oțet, apă tonică ( poate fi și sub formă de cuburi de gheață) preșcolarii noștri descoperă cum interacțiunea dintre aceste piesele libere le transformă în obiecte vizibile în întuneric. Aceste activități sunt extrem de îndrăgite de copii și sunt un bun prilej de integrare senzorială a copiilor cu drepturi speciale.